Het kloppend hart van Waterland
Live

Succesvolle 34e editie van Groen = Gras-toernooi

Gepubliceerd: Zaterdag 16 mei 2026 18:45

Succesvolle 34e editie van Groen = Gras-toernooi

Onder dreigende weersvoorspellingen ging donderdag 14 mei 2026 de 34e editie van het Groen = Gras voetbaltoernooi bij SV Marken van start. Waar vooraf nog met spanning naar de regenradar werd gekeken, bleek het weer uiteindelijk nauwelijks roet in het eten te gooien. Op één korte maar stevige bui na bleef het droog en kon het toernooi zonder noemenswaardige hinder worden afgewerkt.

Het sportieve evenement verliep volgens de organisatie “als een spoorboekje”. Dankzij de discipline van de deelnemende teams begonnen alle wedstrijden stipt op tijd. Op de velden was het publiek getuige van fraaie doelpunten, aantrekkelijk spel en bovenal een sportieve sfeer. “Heel mooi om te zien,” aldus de organisatie.

Een belangrijke vernieuwing dit jaar was de introductie van een 35+ competitie, naast de traditionele dames- en herentoernooien. Dit nieuwe onderdeel bleek direct een succes. De organisatie spreekt van “een schot in de roos” en bevestigt dat het 35+ toernooi ook volgend jaar terugkeert.

Na afloop van alle wedstrijden werden de eindklasseringen opgemaakt. Bij de dames ging de winst naar FC Sh!tdoei, gevolgd door Jeugd van Tegenwoordig en De Koterinnen. In de nieuwe 35+ categorie eindigde De Freddies als eerste, met 6 Bier en een Chocomel op de tweede plaats. In het herentoernooi kroonde Makrelen United zich tot winnaar. Los Rayos Amarillos en De Soosers completeerden de top drie. In totaal namen 21 herenteams deel aan de competitie.

De Groen = Gras commissie spreekt haar dank uit aan alle deelnemers en betrokkenen die hebben bijgedragen aan het vlekkeloze verloop van het toernooi. En zij verwelkomen de teams graag weer voor de 35e editie van het toernooi op donderdag 6 mei 2027. 

Bron: SV Marken

Deel deze pagina:

Omroep PIM - redactie@omroep-pim.nl - Realisatie website: HPU Internet Services