Het kloppend hart van Waterland
Live

Adriana Stam en Esther Lapère feestelijk uitgezwaaid voor wandeltocht van Amsterdam naar Lissabon

Gepubliceerd: Maandag 01 juni 2026 19:46

Adriana Stam en Esther Lapère feestelijk uitgezwaaid voor wandeltocht van Amsterdam naar Lissabon

In het Vondelpark is zondag 31 mei 2026 het officiële startsein gegeven voor een bijzondere expeditie. Adriana Stam en Esther Lapère begonnen daar aan hun indrukwekkende wandeltocht van maar liefst 2.600 kilometer, die hen van Amsterdam naar Lissabon zal voeren.

De tocht, die de naam Hike4Nature draagt, heeft een duidelijke missie: aandacht vragen voor biodiversiteit en grootschalig natuurherstel. Adriana Stam en Esther Lapère zetten zich hiermee in voor natuurprojecten in Brazilië, in samenwerking met de Black Jaguar Foundation.

Het startmoment vond plaats bij Café Vertigo in het Vondelpark en had een feestelijk karakter. Onder toeziend oog van vrienden, familie en belangstellenden werden Stam en Lapère uitgezwaaid voor hun lange reis. Een van de gastsprekers was presentator Humberto Tan, die het belang van hun missie onderstreepte en de wandelaars succes wenste.

De vriendinnen van Adriana, bijgenaamd de ‘Terrasgenoten’, hebben haar met vele anderen uitgezwaaid.

Meer informatie over de expeditie is te vinden via de officiële website van Hike4Nature en de Black Jaguar Foundation.

Bron: Yvonne Ooms

Deel deze pagina:

Omroep PIM - redactie@omroep-pim.nl - Realisatie website: HPU Internet Services